donderdag 7 februari 2013

vroeger was alles beter







Herinner jij je de tijd nog.... De eerste Apple + en de eerste mobiele telefoon? 'Kermit' werd hij genoemd. Toen kwamen de Lost Boys, de Imac en ICQ als chatprogramma. Langzaam werd de wereld overgenomen door.... Door wat eigenlijk?

Noem het veranderingen, voor iedereen die uit de 60-70tiger jaren stammen (en daarvoor). We wennen langzaam en hobbelen achter de feiten aan, dat geeft niets, dat hoort bij onze generatie; hobbelen.
Ik merk, nu ik bijna 37 ben, dat ik af en toe hunker naar de tijd zonder mobiele telefoon en internet. Huiswerk doen met de Dikke van Dale op mijn bureau en een Apple + in de werkkamer van mijn ouders. Een telefoon met snoer verbond mij met mijn vriendinnen en al pratend over Antonie Kamerlink van GTST (seizoen 1) als onderwerp sloop de tijd voorbij.

vandaag in een overleg (het waren er eerlijk gezegd 2) met een leuk gemêleerd gezelschap voelde ik het weer. Op de ronde vergadertafel stond een schaal met kokosmakronen en cake en (ondanks de 2 Ipads) was er een hoop papier met geschreven tekst. Er werd gelachen, ouderwets gelachen. Samen hebben we ideeën tot plannen gesmeed, een collectief, met pen en papier als wapen. Heerlijk was dat.

Mijn rol in het gezelschap: Social media opzetten en onderhouden, tenminste dat staat in mijn handgeschreven aantekeningen die nu naast mijn Macbook-pro liggen. Ik denk dat ik ze ga bewaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten