woensdag 13 maart 2013

ALS LIEFDE EEN KWESTIE VAN BLIJVEN IS... deel 1


Toch maar weer in twee delen met een simpele reden: de titel. Afgelopen dagen hebben er op verschillende fronten transities plaats gevonden. Op zakelijk en privé vlak: veranderingen, het zal wel in de lucht zitten. Beide interessant, maar de titel is heel persoonlijk. Het is een zin uit mijn gedicht dat niet door mij, maar door Tjitske Jansen geschreven is. Ik kan het niet mooier zeggen. Voordat ik een blog schrijf over maatschappelijke vraagstukken eerst dit:

Als liefde een kwestie van blijven is
kan iemand me dan komen zeggen
dat ik blijf? Op zo'n manier dat ik luister?
Zoals ik luisterde naar mijn vader en moeder
die zeiden dat ik moest gaan slapen.

'Maar ik ben nog lang niet moe!'
'Niet zeuren, tanden poetsen!'
'Ik ben hier nog niet aan toe!' 
'Niet zeuren, blijf!'


  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten