maandag 7 januari 2013

creatief met crisis

De elf must-do's om crisis-proof 2013 door te komen:


Maak van je beperking niet je uitdaging.
Het schijnt aantrekkelijk te zijn om 'het roer' geheel om te gooien, werkte je in de bieb? Ben je ontslagen? Nou dan is een kinderkledingzaak online echt iets om dus NIET te doen als daar je talent niet ligt. Zorg ervoor dat je uitdagingen in het verlengde van je talent liggen. Doe waar je goed in bent and stick to the plan.

Beter goed gejat dan slecht bedacht.
Scheelt bakken met tijd en dus geld.

Zeg je lidmaatschap op van de VVD of PVDA.
(als je minder dan 100.000 euro verdient) scheelt ergernis en geeft energie (en dat ze het mogen voelen!)

Leef volgens de regels der Economie
Alles is economie ook vriendschap, levert het je minder op dan verwacht: ontvrienden die hap.

Kijken naar de ander
Kijk naar hoe anderen zaken verkeerd aanpakken, signaleer hun fouten en doe het beter.

Lunch in de Albert Heijn, doe boodschappen bij de Lidl.
Vooral de Albert Heijn in duurdere wijken, ik fiets er voor om. Altijd verschillende liflafjes te proeven en gratis best goed te drinken koffie. Geneer je niet, doe ik ook niet.

Geen excuus!
'We hebben het zo slecht nog niet'. Jawel! Laat je niks wijsmaken, we hebben die calvinistische denkwijze al lang achter ons gelaten.
Dus werk je bij Capgemini en wordt jou gevraagd salaris in te leveren doe dat niet zonder slag of stoot. Het bestuur en andere hogere types hebben net een dikke bonus in the pocket en die kan ook terug worden gestort. Dat doen ze niet, waarom jij dan wel?

Stop it!
Hou op met je te verstoppen achter allerlei achterlijke excuses, angsten en syndromen omdat je eigenlijk geen risico's durft te nemen, maar wees wel realistisch.
Durf te doen maar geef jezelf een klap met de hamer als je op je 37ste verjaardag tegen de buurman zegt 'ik heb altijd gedroomd van acrobaat zijn bij een circus'. STOP IT! YOU"RE TOO FUCKING LATE!!

Voedt je kinderen crisis-proof op
Daar valt veel te down-sizen.... Mijne hemel wat kan deze generatie een hoop spenderen aan hun kroost, alles wat wij tekort zijn gekomen (ik moest op blokfluit maar wilde piano spelen) proppen we in het schema van onze kinders. Niet nodig, weet ik uit ervaring. Op youtube legio van cursussen incl. 'hoe verkoop ik mijn ouders'.

Leef met maar twee zekerheden
In het leven zijn er namelijk maar twee: death and taxes, de rest is mooi meegenomen.

Last but not least
En beter goed gejat dan slecht bedacht: ga in zee met een webdesigner! ;-)
Hier nummer 10 maar bij mij zeker wel nummer 11.
Bron (want zo ben ik opgevoed):
http://searchenginewatch.com/article/2197044/10-Old-SEO-Methods-You-Need-to-Stop



3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn volgende blog zal ik wijden aan 'Alles is economie'. Het is een theorie opgetekend in (jawel) 1992, middelbare school: Rommert-Lorentz Lyceum te Eindhoven.

    BeantwoordenVerwijderen